کد خبر 270720
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

پایان‌نامه‌ای نوآورانه در حوزه تقریب مذاهب دفاع شد

پایان‌نامه‌ای نوآورانه در حوزه تقریب مذاهب دفاع شد

در رویدادی علمی قابل‌توجه، اولین پایان‌نامه ارشد با موضوع تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان با محوریت قوم بلوچ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان دفاع شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، در رویدادی علمی قابل‌توجه، اولین پایان‌نامه ارشد با موضوع تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان با محوریت قوم بلوچ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان دفاع شد. این پژوهش ارزشمند که توسط خانم عاطفه ریاحی انجام شده است، روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰٣ با حضور اساتید راهنما و داور برگزار گردید.

خانم ریاحی در این پژوهش، ضمن بررسی مبانی نظری تقریب مذاهب، به تحلیل چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این حوزه در استان سیستان و بلوچستان با تمرکز بر قوم بلوچ پرداخته است.

دکتر احمدرضا طاهری، استاد راهنمای این پایان‌نامه، در سخنانی ضمن تبریک به دانش‌آموخته، بر اهمیت همزیستی مسالمت‌آمیز و پرهیز از برجسته‌سازی اختلافات تاکید کرد. وی اظهار داشت: "در جامعه‌ای متنوع مانند سیستان و بلوچستان، اصل بر این است که با وجود تفاوت‌ها در کنار هم باشیم و به دنبال توسعه و آبادانی باشیم."

دکتر ضیا خزاعی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی و استاد داور این پایان‌نامه نیز با اشاره به اهمیت تمرکز بر مشترکات دینی، بر لزوم پرهیز از مفاهیم قدیمی و اختلاف‌برانگیز تاکید کرد. وی خاطرنشان ساخت: "در دنیای امروز، تنها راه نجات جوامع اسلامی، تمرکز بر مشترکات فراوانی است که بین مذاهب مختلف وجود دارد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha